لوله های پلی اتیلن

مصرف لوله پلی اتیلن در ساختمان سازی

لوله پلی اتیلن در ساختمان سازی

یکی از پر کاربرد ترین لوله ها در ساختمان سازی، لوله های پلی اتیلن است. این لوله ها به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند بهترین جایگزین برای لوله های پی وی سی، چدنی و فلزی هستند. اگر شما هم در این حوزه مطالعه یا فعالیت می کنید و علاقمند هستید در خصوص کاربرد های لوله پلی اتیلن در ساختمان سازی اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ دعوت می کنیم در ادامه با سهند آسا همراه باشید.

لوله پلی اتیلن در ساختمان سازی

لوله های پلی اتیلن، لوله های منعطفی از جنس پلاستیک هستند که در ساختمان سازی و دیگر مصارف صنعتی استفاده می شوند. این لوله ها در سایز حداقل 110 میلی‌متری و به صورت شاخه‌های 12 متری تولید و به بازار عرضه می شوند.

مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن در ساختمان سازی

1- وزن سبک : لوله های پلی اتیلن به دلیل وزن سبک ، حمل و نقل، بارگیری و نصب راحتی دارند.

2- استحکام بالا : این لوله ها به دلیل استحکام بالا طول عمر بسیار بالایی ( بیش از 50 سال ) دارند.

3- مقاوم در برابر مواد اسیدی و شیمیایی  : لوله های پلی انتیلن از نوع دو جداره مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی ناشی مواد اسیدی مانند واتکس و شوینده ها دارند. به همین دلیل بهترین انتخاب در انتقال فاضلاب هستند.

4- قیمت مناسب : این لوله ها در عین کیفیت قیمت بسیار مناسبی نسبت به لوله های های فلزی و چدنی دارند.

5- انعطاف پذیری بالا : لوله های پلی اتیلن از انعطاف پذیری بالایی برخوردار اند و می‌توان به وسیله ی آنها در مکان‌های مختلف ،اتصال بسیار محکم و بدون نشتی را ایجاد کرد.

6- مقاومت در برابر فشار و ضربه : این نوع لوله ها بر خلاف لوله های upvc  شکننده نیستند و در زمان وقوع زلزله می توانند فشار بالایی تحمل کنند.

7- عایق بودن در برابر گرما و سرما : لوله های پلی اتیلن استحکام بالایی در برابر دمای بالا و پایین دارند.

8- مقاومت در برابر خوردگی : این لوله ها برخلاف لوله های فلزی زنگ نمی زنند و در برابر رشد جلبک ها و کپک مقاوم هستند.

9- مقاومت در برابر فرسایش : انعطاف پذیری مناسب لوله های پلی اتیلن و ساخت در شرایط فشرده مقاومت به فرسایش آنها را افزیش می دهد.

10- هزینه تعمیر و نگهداری کم : این نوع لوله ها به دلیل عدم نشتی هزینه تعمیر و نگهداری بسیار ناچیزی دارند.

11-تطبیق پذیری : امکان اتصال لوله های پلی اتیلن با توجه به اندازه و کاربرد لوله ها با روش های مختلف الکتروفیوژن و مکانیکی امکان پذیر است.

12- قابلیت بازیافت : لوله های پلی اتیلن باعث آلودگی محیط زیست نمی شوند و کاملا سازگار هستند و می توان با جدا کردن عناصر تشکیل دهنده ی آنها عملیات بازیافت را انجام داد.

13 ­ سطح داخلی صاف و صیقلی  : سطح داخلی صاف این نوع لوله ها از گرفتگی و انسداد آنها جلوگیری می کند.

لوله پلی اتیلن فاضلابی

انواع لوله پلی اتیلن در ساختمان سازی

در حالت کلی لوله های پلی اتیلن ساختمانی را به دو دسته ی تک جداره و دو جداره تقسیم می کنند.

لوله پلی اتیلن تک جداره :

  • این نوع لوله ها که به آنها لوله های فشار قوی نیز گفته می شود، تحمل فشاری بین 20-40 بار را دارند و جزو محبوب ترین لوله های پلی اتیلنی هستند. این نوع لوله از نظر میزان تحمل فشار خود به دسته های زیر تقسیم می شود.
  • پلی‌اتیلن تک جداره مدل PE80
  • پلی‌اتیلن تک جداره مدل PE100
  • پلی‌اتیلن تک جداره مدل PE63

 لوله پلی اتیلن دو جداره :

این لوله  همان‌طور که از نامش پیداست، 2 جداره بوده و لایه بیرونی آن مواج و لایه درونی آن صاف است. این نوع لوله به دو صورت اسپیرال و کاروگیت ساخته می‌شود.

 کاربرد های لوله های پلی اتیلن در ساختمان سازی

از مهم ترین کاربرد های لوله پلی اتیلن در ساختمان سازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-لوله های سیستم فاضلاب :

لوله های پلی اتیلن دوجداره کاروگیت که در سایز هایی 160 و 200 تولید و به عنوان لوله خروجی فاضلاب استفاده می شوند.

لوله پلی اتیلن فاضلابی

2- لوله های ناودان :

این نوع لوله ها به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و گرما و سرمای شدید بهترین انتخاب برای ناودان ساختمان ها هستند.

3- لوله های انتقال آب سرد و گرم جهت انتقال به شیرآلات :

مقاومت بالای لوله های پلی اتیلن و عدم نشتی و طول عمر بالای آنها باعث شده است که به طور گسترده در لوله کشی داخل ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.

4-سیستم گرمایش از کف :

سیستم های گرمایش ساختمان ها نقش بسیار مهمی در کنترل و کاهش مصرف انرژی دارند. لوله های پلی اتیلن نیز به دلیل خواص مکانیکی که دارند بهترین گزینه برای استفاده در سیستم گرمایش از کف می باشند. مدل های PEX و PE-RT دو نمونه از لوله های پلی اتیلنی هستند که به همین منظور استفاده می شود.

5- آبیاری و زهکشی محوطه سبز ساختمان :

یکی دیگر از کاربرد های مهم لوله های پلی اتیلن استفاده از آنها در بخش کشاورزی و فضای سبز است . این نوع لوله ها تحمل فشار بالایی دارند و به راحتی می توانند در زیر خاک باغچه قرار گیرند. همچنین  نسبت به رطوبت خاک مقاوم هستند و دچار پوسیدگی نمی شوند.

6-  انتقال هوا در سیستم‌های هواساز ساختمانها :

بهترین راه حل برای انتقال و تهویه مطبوع هوا در ساختمان ها استفاده از لوله های پلی اتیلن می باشد.

 پر کاربرد ترین لوله پلی اتیلن در ساختمان سازی کدام است؟

لوله پلی اتیلن شبکه ای یا لوله پلی اتیلن PEX جزو پر مصرف ترین و پرکاربردترین لوله ‌ها در ساختمان ها می باشد. از سایز های کوچک این نوع لوله جهت انتقال آب سرد به عنوان لوله ی اصلی، انتقال آب سرد و گرم در سیستم های گرمایش از کف ، انتقال آب سیستم تهویه و آبیاری و زهکشی محوطه ی سبز ساختمان استفاده می شود.

قیمت لوله پلی اتیلن ساختمانی

لوله های پلی اتیلن نسبت به لوله های فلزی و چدنی قیمت مناسب تری دارند. همچنین قیمت لوله های پلی اتیلن به سایز لوله ، کیفیت لوله و نوع مواد اولیه به کار رفته در آن، روش ساخت  ، ویژگی ها و کاربردهای لوله ، کارخانه تولید کننده ، نوسانات بازار ، میزان عرضه و تقاضا و… بستگی دارد.

برای استعلام قیمت انواع لوله های پلی اتیلن با دفتر کارخانه سهند آسا تماس بگیرید.

سخن آخر

همان طور که اشاره شد، لوله های پلی اتیلن به دلیل وزن سبک ، استحکام و طول عمر بالا ، مقاومت در برابر خوردگی و فشار و قیمت مناسب بهترین جایگزین به جای لوله های پلیکا ،چدنی و فلزی هستند و از آنها در انتقال آب سرد و گرم ساختمان ، سیستم های گرمایش از کف ، آبیاری محوطه سبز ساختمان و انتقال فاضلاب استفاده میشود. این لوله ها در انواع رنگ ها و سایز های مختلف تولید می شوند.

در صورتی که در پروژه های ساختمانی خود به انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن  نیاز دارید ؛ ما در شرکت سهند آسا به عنوان یکی از بزرگترین واحد های تولید و تامین انواع لوله های پلی اتیلن و قطعات جانبی در شمال غرب کشور، آماده ارائه خدمات به شما هموطنان عزیز هستیم و تلاش می کنیم بهترین و با کیفیت ترین محصولات را با قیمت مناسب در اختیار شما هموطنان عزیز قرار دهیم.

شما مشتریان محترم می توانید برای سفارش محصول با دفتر سهند آسا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *